torsdag 20 september 2012

Japanskt reportage


Japp, idag har jag haft besök ända från Japan

För en tid sedan fick jag mail ifrån japanska Yoko som berättade om sig själv, att hon bor i Sverige sedan 2010 och jobbar bland annat med japanska tidningar med att skriva reportage om Sverige.
Hennes bekant, en inredningsfotograf med lång erfarenhet inom skandinavisk inredning skulle komma till Sverige ifrån Japan, för att fotografera en konstnärsateljé i Sthlm. Och även hit till Sundsvall för att fota några andra hus för en japansk tidning.
De var även intresserade av att komma hem till mig, till lilla mig här ute på landet i lilla Sundsvall... ända från Japan! Hur sjukt är inte det?! :)

Så idag var det då dags, klockan tio hade vi bestämt... som vanligt sprang jag runt som en yr höna i huset och försökte fixa till det sista när det ringde på dörrklockan!
Fyra timmar senare var vi klara, vi hade gått igenom hela huset, altanen och trädgården (där jag inte 'piffat' ens) Tiden gick fort! De var mycket trevliga, det var riktigt skoj! Vilken upplevelse!

Jag fotade lite själv också, så här följer några bilder... bakom kulisserna när ett japanskt reportageteam arbetar :)





pelargonkransen höll ända till idag :)




Gustaf  blev också fotograferad, här leker han med fontänen...


Reportaget ska publiceras till våren, i Japan. 
Domo arigato :)

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

8 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Men SÅ roligt och spännande med ett sådant besök!!!! Kul.... Förstår att du var lite hispig innan :-)) Vem skulle inte varit det.....

Önskar dig en trevlig helg!
/Charlotte

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !


Så Spännande ! Häftigt ! :)
Vilka fina bilder du bjuder på idag ! :)

Ha en jätte trevlig Helg ! :)

Kramar Sirpa

bakom berget sa...

Åhh va roligt.... Grattis!

Ha en fin helg!
Kram Åsa.

Lycka är ~ Onnea on sa...

oj så häftigt att få hemmet fotograferat till en tidning. grattis!

Tinas bo sa...

Men vad kul och spännande!!
Grattis!!!
Det är väl klart att hela världen ska få se ditt vackra hem!! :)

Kram Tina

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt Hanna, bjöd du dem på cider :))

Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt Hanna, bjöd du dem på cider :))

Kram Lotta

StrandviksVillan sa...

Cooooolt!!!
Kommer bli ett fantastiskt reportage - men du får förstås problem med att läsa det, hehehe!

Jag flyttar gärna in hos dig när som helst - eller så får du komma hem till mig och göra om lite ;)

kram, Ann-Christine