lördag 10 januari 2009

Lördag

Och jag har målat igen... Maken va snäll o köpte sprayfärg åt mig igår... och zinkspray :)
Tog ner julkartongerna imorse .. men har inte orkat plocka undan än... får bli imorgon.
Då ryker granen o...
Här är lampfoten ... before...


Och en chokladask....

And after...
Vet inte om jag gillar den riktigt...men den blev snyggare iaf...


Bordet ska flyttas, så fort granen e väck...


L fick en nymålad lampskärm... chokladasken innehåller nu hårsnoddar & spännen .


Hjärt-asken var rosa förut

Så här ser den ut... min vän :D
Hann inte med o knäppa korten innan mörkret ... igen...Men ni ser hur dt blev, iaf...
Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan.
Blev serverad en cider här precis... winter xider.. den e go'... fast tror inte att den hjälper speciellt mycket mot förkylningen :P
Goodnight, everybody! Wherever you are...
Kram Hanna

11 kommentarer:

Britt sa...

vilken härlig blogg du har!
Dina bilder ger mig massor av inspiration, hit kommer jag gärna igen!

Britt

Britt sa...

Ja, jag lider av samma "vit-sjuka" som du.
Kyrkbänken är ett loppisfynd, visst är den söt?

Kram britt

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilka härliga före och efter bilder....lampan blev ju så söt....
Härligt med vitfärg.....


HA´en bra helg!
MiaMaria

Jessica sa...

Hej,
oj vad du har varit flitig med färgen. Snyggt blev det, alltihop!
När man väl börjar är det roligt, men ibland är det motigt att plocka fram alla grejor och komma igång tycker jag.
Cider kanske inte hjälper mot förkylning, men det blir ju heller inte sämre, eller hur :) Allt gott är bra (eller)?

Krya på dig,
Kram
Jessica

Skatan sa...

Heja biltema :)

Jag har varken platsen, fönsterna eller växthuset...bara drömmen - ännu så länge ;-)

Sov gott!

/Anna

Mia sa...

Hihi samma sjukdom som jag har tror jag. Jag var på biltema idag och köpte sprayfärg och ikväll har jag målat ett lager på till på vår trappa.

Chokladgröten du skrev om tidigare lät ju som en riktig efterrätt. Mumsigt, måste prova!

Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Här har zinksprayen inhandlats också, tror det var från dig jag fick tipset, du hade sprayat en stjärna eller hur?
Är den vita sprayen från biltema den också?
Kram karm Anna

Mia sa...

Nix, inte från Tumba jag inte. Vi bor i Huddinge men själv är jag från Götebord från början. :)

Kram

Nettan sa...

Å va mkt fint du fixat! Visst är det underbart med sprayfärg! Men att det fanns zinkfärg hade jag ingen aaning om! Tackar för tipset!!
Ang bokstäverna hos mig så har jag köpt dem i Usa, men kolla panduro..eller du hade ju en bra idé med frigoliten!!
Kram Nettan

Martina sa...

Åhh...så smart att måla korglampskärmarna vita...
Jag har ju likadana som jag kan måla! Tack för tipset!

Hej hopp
Martina

Anonym sa...

Kul att du hittade min blogg! O vilken slump att du redan har sett oss på TV!
Vilken fin blogg du har! Superfina bilder :-)

Zinkfärg på burk, den har jag missat när jag har varit på Biltema. Den måste jag köpa till sommaren och spraya prylar till trädgården som jag hoppas hitta på loppisar!