söndag 29 november 2009

Advent

.

.
God Jul i stugorna!
Äntligen har vi tänt första ljuset...
Och julmarknaden är överstökad... Vad skönt det kändes igår kväll, att bara få ta det lugnt och pyssla 'för mig själv'...
Det blev en del kvar av det jag hade att sälja... bl.a. de här två glaslyktorna...
Efter marknaden är det alltid lite mysigt att få pynta med 'resterna' här hemma :)
.
Det var några tjejer som följer bloggen som kom till marknaden, trevligt att få se lite ansikten på er som tittar in :)
..

.
.
De vita hjärtanen gick åt allihopa. '365' har jag nu hängt på vitrinskåpet... Och ett har jag över... hmm...
.
.
Några lite halvsuddiga bilder har jag lyckats ta i vardagsrummet... ojojoj, vad jag önskar mig en riktig kamera! Ni som har bra enkla systemkameror... tipsa mig gärna!!
.
Kissen trött :)
.


.
Tänk att man ibland måste se bild hos någon annan för att tro på att idén funkar...
Vad babblar hon om nu då??
Jo, jag plockade lingonris och blåbärsris häromdagen... blåbärsriset satte jag i en kanna, men jag tänkte att lingonris blir ju konstigt att ha i en kanna/vas... Ända tills jag såg just det hos min goa bloggvän Ingela :) Nu slapp jag göra girlanger och kransar, haha! Fast det skulle jag ju oxå vilja ha... göra.
Jaja, det har inte kommit så mycket snö än...så det är inte försent :)
.

.
Den här kransen blev oxå över... dekorerade den lite snabbt igår strax före marknaden.
Kanske va tur att ingen ville köpa den, slipper jag göra en ny krans att ge mamsen till jul :)
.
.
Har ett till inlägg på vänt... någon som vill köpa en 'julstrut'...?
Ha d gott så länge! Tindra med ögonen ;)
Kram Hanna

13 kommentarer:

Martina sa...

Så mkt fint du pusslat ihop! Längtar till att jag ska få lite mer tid för det. Jag trodde ju att jag skulle vara färdig med mina studier denna julen..men det blir inte alltid som man tänkt sig. Nästa jul ska jag inte studera iallafall.
Kram Martina

Hanna sa...

Så fint.
Kram
Hanna

Lena/isklockan sa...

Så mycket härliga mysiga bilder. Hi Hi jag har också kottar runt en av mina "adventljusstakar". Älskar kottar....mmmKram Lena/isis

Bibbi sa...

Så härliga bilder! Underbar ide med lingonriset. Den knycker jag rakt av;)
Stor adventskram
Bibbi

White cotton grass sa...

Trevlig 1:a advent!

Massa fina bilder du visar =)

kram

Karin - Mina Rum sa...

Kul att det gick bra på marknaden.
Vilken fin skänk du har. Det är så snyggt med någon mörk möbel bland allt det ljusa och vita.
Adventskram!

Janne sa...

Så mye flott:)

Fin blogg med god stemning:=

Klem fra Norge

Anonym sa...

Rett og slett bare lekkert.. helt min stil..
Ha en herlig kveld videre.

alegni sa...

så himla mysiga adventsbilder du bjuder på. hos oss är det hopplöst att fota, det beror väl delvis på att väggarna är lite mörkare också, och det hjälper ju inte direkt upp det obefintliga ljuset.
ditt julpynt är så mysigt, jag skulle vilja ha allt ;)
kram och ha en bra vecka!
ingela

Emmas utsikt sa...

Fina flotta saker alltihopa. Ögongodis! Är det svårt att göra såna stora kransar?

Ha det förträffligt!
Emma

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon, godmorgon!

Haft en bra helg?

Ny vecka, nya projekt!! Vad händer hos dig i veckan?

Nu ska jag iväg på ett möte...
Kram kram kram!

Anette Willemine sa...

Så nydelig blogg du har! Finner mange flotte ideer, og inspirasjon.
Jeg har absolutt lyst til å følge deg videre!
Ha en deilig dag!
Klem fra Anette Willemine

Reko Stil / Emma sa...

Jättehärliga bilder, ser inte alls ut som att du behöver en systemkamera ;)
Men, eftersom du frågat om det så kan jag berätta att en systemkamera är precis lika enkel som en kompaktkamera - om man vill. Köp hem, sätt i batteri, slå på, sätt på auto och knipsa. Kakbit! :) Sen kan man förstås leka med inställningar och allt möjligt i oändlighet - men att "bara" köra på auto ger vansinnigt mycket bättre bilder än en kompaktkamera i alla fall. Så önska dig en till jul - det kommer du inte att ångra! :)

Kram på dig!