söndag 6 december 2009

Andra ljuset är tänt...

.

.
Hallå i julstugorna!
Tack snälla ni för alla kommentarer :) Många frågade om jag själv är nöjd med reportaget... Klart jag är det :D Li har gjort ett jättefint jobb!
.
Ja, nu har vi tänt andra ljuset... en vecka närmare julafton...
Och jag har fixat till en till adventsstake... varför nöja sig med en... när man kan ha flera, haha!
Jag målade helt enkelt om en gammal trästake som jag hade... med fyra lager vitfärg... såklart :)
.
Och barnen har bakat pepparkakor... Det är dottern som har gjort 'GOD JUL'... det skulle absolut visas på bloggen ;)
.

.
Mera julgodis...
Jag smälte nougat och choklad, blandade i cornflakes, mandlar (som jag hade rostat i ugnen i tio minuter först), och dumle med crisp... mumma :D
Burken som dom ligger i har jag haft i säkert tio år... undangömd i skafferiet.

..


.
De vita tomtarna gjorde jag för ett par år sen... det är två av sammanlagt tre tomtar som vi har framme i år.
.
Som vanligt har jag dragit ut halva bohaget på altanen för att fota... bara där det är ljust nog :P Tur det inte är insyn från grannarna, haha!
.
Nu ska vi ge oss ut på julklappsjakt!
.
Ha en mysig andra advent!
Kram Hanna

24 kommentarer:

Caroline sa...

Hej!

Tack för dina fina ord! Ja det är ett spännande yrkesval och även om jag är färdigutbildad till sommaren kommer det nog dröja innan jag känner mig som en fullfjädrad trädgårdsingenjör då det är ett yrke som kräver erfarenheter till tusen och med min lilla balkong kommer man inte långt. Men att läsa bloggar och besöka fina platser får mig i rätt riktning!

Vilka mysiga bilder du lagt upp. Synd man måste ägna sin söndag åt skolarbete istället för julbak.

Hälsningar Caroline

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Hanna!
Vilket underbart julgodis du har bakat, verkar enkelt så jag oxå vågar prova!
Din adventsljusstake var vacker.., ja, allt annat oxå!

Önskar dig en underbar söndag...
Kram till dig

Ljuva lantliv sa...

Tittar in för att önska dig en härlig andra advent. Så duktig din flicka är! Söta bokstäver. Kram Anna

Compact Garden sa...

Härligt andra advent på dej/er..jag undrade just hur du lyckads med att ta så fina bilder :)..(jag har försökt idag men i en lägenhet blir det bara katastrof)
Jag missade att kommentera reportaget det såg verkligen trevligt ut..
Ha en fortsatt skön kväll Kram Anne

Bibbi sa...

Hej Hanna! Viket fint reportage det var!!! Kul att titta på. Du har verkligen mysigt hemma.
Å´godisarna såg underbara ut. Kanske jag måste fortsätta med min godistillverkning i kväll efter vi varit på julbord... Nu är ju hallen i stort sett klar så nu finns tid för skoj:)
Ha en härlig andra advent och tack för inspirationen.
Kramen

Bibbi sa...

Hej Hanna! Viket fint reportage det var!!! Kul att titta på. Du har verkligen mysigt hemma.
Å´godisarna såg underbara ut. Kanske jag måste fortsätta med min godistillverkning i kväll efter vi varit på julbord... Nu är ju hallen i stort sett klar så nu finns tid för skoj:)
Ha en härlig andra advent och tack för inspirationen.
Kramen

Det vita dårhuset sa...

* Skrattar* . Så tänkte jag när jag stod och fotade i bara linnet och med maggen i vädret sent igår kväll.... Jag ser inte ut men du kan ge dig på att de andra ser in **fniss**.

Fina bilder!

Trevlig advent och kram från mig / Erika

StrandviksVillan sa...

Åååh vilket fint reportage!!
Det får du vara glad över!
Jag älskar verkligen dina bilder och inredningssmak, helt ljuvligt!

Och näpp, inga tomtar hos oss heller!

Ha en skön andra advent!
kram!

Camilla sa...

Hej Hanna!

Så gott du bjuder på idag! Hälsa dottern att pepparkakorna var superfina - sådan dotter sådan mor...och de vita tomtarna - like a lot!

Ha en mysig kväll - kramar!

Lena/isklockan sa...

Vackra bilder som alltid. Fin ljusstaken blev. Du får hälsa till lilla dottern också att bokstäverna är helt underbara. En bliven bloggerska, kanske. Kram Lena/isis

Rita sa...

Reportaget var kanon! Det kan du verlkligen vara nöjd med.
Vad fint med så mycket i vitt, ljusstaken blev jättefin! Tänk om man var lika händig som du.
Ha en bra kväll!
Kram/Rita

Nyanser av vitt sa...

Hej Hanna
Vilken fin gammal burk du lagt ditt godis i och staken blev ju superläcker .
Ha en fin kväll.
KRAM

Viveka i Bläckhornet sa...

Mums så gott det där såg ut. Här har det inte bakats något godis ännu. Risken är att det blir uppätet alldeles för fort :)

Så fint reportaget blev. Läste just igenom det.

Kram Viveka

Rut och Signe sa...

Härligt med eget godis! Blir riktigt sugen. Ska nog gå ner till min butik och hämta lite gott till kvällen. Tack för din titt hos mig! Ha en skön vecka, Marie

Vikeskärs hem och vardag sa...

Så fin adventsljusstake du har. Man får riktigt julstämning hos dig :)
Ha en fortsatt mysig advent.
Kram

Karin - Mina Rum sa...

Den "nya" adventsljusstaken blev jättefin. Och jag håller helt med. Varför nöja sig med en?!
Ha en härlig andra advent. Kram!

Villa Tallbacken sa...

Jättefint reportage i tidningen - kul!!!!!!!!!!!!!! Å smaskigt julgodis du gjort, satan vad sugen jag blev ha ha ha! :-)

Här är det fullt upp, minst sagt, Inte så mkt tid för bloggande dessvärre... :-/

Kram Elin

Cornelia sa...

Fina bilder som vanligt :-)

Adventsstaken blev superfin! Tomtarna va jättesöta, jag har bara två tomatar o e inte superförtjust i o pynta med tomtar men dina hade gärna fått flytta in hos mig :)

Maliva`s verden sa...

Hmmmm,her var det mange fristelser du...hils dattern din og si at hun er super flink...Kanskje mine døtre hermer med god jul pepperkaker her også.God ukestart til deg fra Maliva

Anki sa...

Jättefina bilder och dina tomtar är verkligen ursöta! Härligt med bak och godisstök!

Ha en fin vecka!
Kramis Anki

alegni sa...

jag tänkte väl att du inte kunde vara annat än nöjd den här gången :)
du, står sig julgodiset ända till jul hos er? inte en chans att det skulle göra det hos oss ;)
fina bilder och skönt att höra att du också släpar saker ut för att fota dem. det får mig att känna mig mindre korkad :D
kram
ingela

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon,

En ny vecka framför oss, åh vart tog helgen vägen? Som vanligt...

Japp, i Lördags så var det bio "New Moon".. Satt förtrollad i 2 tim och 11 min, jisses vad jag älskar dessa filmer/böcker...
Nu väntar jag på att den kommer ut på dvd så man kan sitta i lugn och ro (tysthet) hemma och titta på den. Komma in lite mer i den, jag måste se en film några ggr för att verkligen bli insatt..Så för min del kan jag inte avgöra än om jag tycker att Twilight är bättre än denna..
+ att den var någon tjej på vår rad på bion som grina HÖGLJUTT hela filmen. Rätt irreterande, speciellt att hon redan börja grina på första scenen och filmen blev inte sorlig förren 20 min senare kanske!!!!!!!!!!! Kom igen, var hemma om man är så känslig eller grina tyst! :D

Händer denna vecka då?

KRAMIS!

Galleri MochB sa...

Vilka mysiga pepparkakor :O) Mina barn bakade med sin farmor i fredags! Julgodis har vi ännu inte gjort, men det finns på den där "skall göra ännu före julen" listan...
Ha en bra vecka! Kram Mia

bakom berget sa...

Tycker jättemycket om dina tomtar. Även hos mig trivs dom vita tomtarna bäst. Det är bara dom som är under 5cm. som får vara röda.(Va konstigt det lät!) Ja,ja.. här skall åxå göras julgodis. Måste bara vänta lite.. annars får jag göra om det flera gånger Hmmmm... Ha en skön vecka! Kram Åsa.