torsdag 21 januari 2010

Mera grönt

.

silverpäron
.
...
Nu har trädgårdstankarna börjat spira... Så i brist på nya bilder så blir det mera sommar :P
.
Några favoriter... och här nedanför min hopplösa smultronrabatt, översållad av kvickrot! Fast det ser lite charmig ut ändå. :P
..

. .
Min absoluta favorit i trädgården... Vidjehortensia Annabelle. 'Blomkloten' blir enorma!
Vad har ni för favoritväxter?

.
Tack för alla krya på mig - hälsningar!
Jag är fortfarande hängig... Går väl över snart, hoppas jag!
Och så vill jag tacka för den fina utmärkelsen jag har fått av Ritaz Design! Tio sanningar om mig kan man läsa HÄR :)
.
.
Ha d gott allesammans!
Kram Hanna

13 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Gud vilka härliga trädgårds bilder ser så mysigt och grönt ut... underbart. Precis vad jag gillar, håller med dig vår smak verkar likna varandra. Min kiwi har jag haft i ca 4 år, plantorna var rätt stora när jag köpter dem. Jag älskar att hålla på i min trädgård och bor där så fort vädert tilllåter och tiden finns. Vad odlar du för roligt i ditt växthus?

Kram Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Glömde att skriva två saker.

Krya på dig och min favorit i trädården är bambu, vet inte hur många jag har, om det ska vara en blomma är det aliumm bollar i stora mängder.

Kram igen Anna

Rester till middag sa...

Vad allt ser grönt ut! Man är så van vid allt det grå-vita nu, så man har glömt att det faktiskt är andra färger utomhus ibland :)
Jag gillar mina pioner bäst. Synd att de blommar så kort tid.

Home and Lifestyle sa...

The hortensia is also one of my favorite flowers!! Still a few months to go...and the spring will be there!!!

Have a nice weekend!!

Warm regards, Ingrid (Home & Lifestyle)

Unknown sa...

Vilken fin trädgård, ja nu ser man fler och fler sommarbilder i bloggarna så många längtaaaaar. Även jag.
//Camilla

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilka ljuvliga bilder!!!
nu får vi drömma och planera hanna, så vips är det vår och man kan ut igen, fniss!!!
min favvo är buxbom, funkior och....lammöron!
må väl, varmkram lotten

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Tack för din kommentar!
Visst är det den lilla knoppen med den jääättelånga stängeln som jag visade tidigare! Jag trodde faktiskt inte att det skulle komma en så fin blomma ur den :) En till knopp är på kommande också.

Du, Hanna, behöver åtminstone inte vara orolig för att inte ha tillräckligt fint hem eller bilder!
OJojojoj så det bubblar i magen av att se på dina foton! Nu börjar man riktigt längta till sommaren ju!

Stor kram!
Ann-Christine

Skogsdoft & havsbris sa...

Åh så härligt det ser ut... Grönt är skönt! :) Allt annat än det kalla vintriga landskap man har utanför fönstret just nu. Men snart, snart... Härligt att ha något att längta till och se fram emot, och visst är det härligt att sitta inne och planera alla kommande projekt för trädgården så här års!
Silverpäron, vad ljuvligt det låter... Smakar på ordet... Ah, underbart! :)
Schersmin hör till mina stora favoriter i trädgården. Tyvärr har hararna varit framme och gnagt på vår stackars schersmin, så få se om den klarar sig... Föll för just schersmin när jag var i England för ett antal år sen och vi besökte en trädgård där schersminerna doftade sååå ljuvligt!
Krya på dig nu och ha en fin helg! :) Många kramar härifrån grannlandet!

Sköna o Gröna Ting sa...

Hanna.., VILKEN TRÄDGÅRD!!!!
Gillade verkligen allt i din trädgård och det såg så inbjudande ut med alla portaler och grönt:)
Visst är det så att vi längtar och ännu mer nu efter dina ljuvliga bilder....

Ha en skön och lång helg...
Kram kram
Marianne

Malin sa...

Tack för dina tomattips!:) Gul ampeltomat måste jag prova:)
Vilka otroligt vackra sommarbilder! Verkligen underbar trädgård du verkar ha!
Att välja en favoritväxt är inte lätt.. Det finns ju hur många som helst! Men om jag måste säga en så får det nog bli... lavendel:)

Emmas utsikt sa...

Härliga bilder från en fantastisk trädgård!

Kom sommar, kom!!

alegni sa...

igen trodde jag först att du knyckt bilderna från nån tidning! vet du själv hur vackert ni har det?
jag har - tack vare bloglandia - börjat tycka om hortensian. undrar om jag borde satsa på sådana i sommar... mina favoritväxter? hm, det är nog körsbärsträd och hallonbuskar, det. lättskötta och ger god skörd :)
ha en trevlig helg, hanna. här har vi inget planerat för de kommande två dagarna. desto mer för de därpå följande...
kram
ingela

Cornelia sa...

Det måste bli pioner som e mina favorit växter/blommor i trädgården!

Svar: Kul att det e fler som har samma "intressen" och idéer :-D Min man har oxå haft många saker på sin önskelista och jag har sagt att han får dem, NÄR han renoverar källaren ;-)
Kamin låter härligt! Men vi har ingen förbered skorsten för det så det blir en dyr historia om vi ska installera det.

Nja, vi har en tvättstuga/förråd och en hall med förvaring under trappan i källaren oxå. tvättstuga/förråd är i stort sett klart, men om vi lägger in ett sånt golv som jag visar så lägger vi nog det i hela källarplanet. Och förvaringsdelen under trappen ska vi oxå göra lite bättre.