torsdag 10 februari 2011

Än är det vinter...

fotograf; våran 6-åring :)

Såhär ser det ut hos oss nu! Eller rättare sagt, såg ut för några timmar sedan, nu har det kommit ännu mera snö :/ Hela dagen har det snöat, verkar ha gjort det i stora delar av detta avlånga land? Man skulle kunna tro att jag står på knä på bilden... men nej, snödrivan är lika hög som mig! Annars har vi ungefär en meter snö... ja det ser helt sjukt ut när jag tittar ut genom köksfönstret!
Jag som trodde att våren var på väg... men icke!



Jag har tagit fram mina pelargoner från vintervilan (ett vårtecken!)... nästan allihopa, några kvar att plocka fram. Det har blivit en liten samling att ta hand om. 25 krukor tog jag fram, vet inte hur många det är kvar... som jag ska bära fram i helgen. Och så blir det lite målning och annat pyssel i badrummet i helgen, det är mycket kvar att fixa trots att det går att använda badrummet. Men nu har vi äntligen golvvärme och vatten inkopplat :)


Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

14 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja, så där ser det ut här oxå! Visst är det vackert, men det räcker nu!
Ha en fin fredag! Kram Åsa.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon

Aj då, ni har verkligen massor av snö kvar dår hemma :)
Vi såg gräsmattan men igår snöade det här med ...
Så nu har vi kanske en decimeter..

Men vi får drömma bort :)

Ha en riktigt trevlig helg!

Kramar Sirpa

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Jisses så mycket snö!!!

Här nere i Småland fick vi snöpåfyllning igår, men det har faktiskt försvunnit under natten.
Nu ser vi gräsmattan igen!
Våren är på väg! Till dig också!!

Kram Annica

The House of Antoinette sa...

Ja vilket väder vi har...

Ha en härlig helg, kram Anette

Älskade pion sa...

Ja,det är hemskt här också.Skulle på en inspirationskväll igår på en blomsterbutik,men det gick ju knappt att gå utanför dörren,insnöad.;)Ha en fin helg.Kram Ulrika

Skogslyckan sa...

Jisses vad snö!! Tittar in för att önska dig en skön helg!
Kram Pia

Vardag och flärd sa...

Kära nån, det är ju en riktig julbild! Ja, du har snö så det räcker men vi är ju inne i vintermånaden nu så det ska väl vara så.
Roligt att det går framåt med badrummet.
Har också börjat plocka fram pelargonerna men jag har inte så stora mängder som du.
Ha en fin helg!
Kram Eva

alegni sa...

usch, fy och tvi för snömängden! det börjar verkligen räcka nu. det kan ju inte fortsätta så här i evigheter heller... snart blir det nog vår (i hope)!
trevlig helg! kram
ingela

Marie//Tekla Maräng sa...

Jisses vad snö ni har och så snyggt ni har skottat.
Ja här har det kommit mycket nsö nu det senaste dygnet. Så man pulsar sakta runt med hunden.
Kramar:)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Äntligen är vi friska från den där j*vla magsjukan, rent ut sagt.
Idag är första dagen jag har lite energi.

Vilken fin bild på dig. Och vilket hår du har! Jisses, så långt och fint! Jag blir inte alls avis ;)

Hoppas ni är friska och krya. Och att ni får en bra helg!

Vi hörs! Kramar Maria

Sussi sa...

Oj så mycket snö!! Jag vågar inte titta ut, har suttit inne och knappat på datorn hela dagen, men skulle tro att det är nåt liknande här hos oss! Suck! I helgen ska jag packa inför vår biltur till Frankrike, och jag hoppas att vi kommer iväg trots väder och vind!

Kram
Sussi

Vita Falkens Lantliv sa...

Jösses så mycket snö ni har:( Jag ska inte gnälla över mitt lilla täcke jag har, LOVAR!!!

Jag hade verkligen behövt ta upp mina pellisar också, men jag vet inte var jag ska göra av dom, det är ju rätt många!

Kram Susanne

agge sa...

Vilken jättemysig blogg du har! Agneta

Cornelia sa...

Jisses så mycket snö ni har! Här har vi inte en enda snöflinga :( Även om man skulle vilja ha vår nu så e det ju bara mitten av februari o vår lär det tidigast bli i mitten av mars och då har jag hellre snö som ni än regn, blåst och någon plusgrad. Usch, det e bara grått o trist :(

Hoppas du har haft en härlig alla hjärtans dag idag, trots sjukstuga :)
KRAM!