onsdag 27 april 2011

Godmorgon!


Här skiner solen, fåglarna kvittrar, termometern har börjat krypa över nollan... Vi har haft frost inatt. Tur jag inte glömde ta in murgrönan från altanen igår kväll!

Visar några bilder som inte kom med i gårdagens inlägg... Och önskar er en härlig, solig vårdag!!


mina övervintrade olivträd har börjat växa... med nya fräscha skott, lovely! Jag har
redan toppat dom några gånger.


Murgrönan som jag bär in och ut morgon och kväll. Visst, de är frosttåliga men den
här har inte blivit riktigt avhärdad än.

Vad tyckte ni om pinnstolarna förresten? Vi fick dom av goda grannar för några år sen, de är i originalskick. Måla... inte måla...? Bättre bilder på dom i inlägget nedan.

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

14 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilka härliga bilder du visar! Ja, temperaturen kan vara lite lömsk såhär i början, men vilka ljuvliga dagar vi har!
Ha en fortsatt fin vecka!
Lisa

Hanna sa...

Å så mysigt du har det. jag tycker stolarna ska var som dom är även om jag är frälst i vitt. Men dom bryter av så fint.
Kram på dej

Gunillasljusglimtar sa...

Underbara bilder du visar...Stolarna var så fiina...Fina som dom är! Kramis Gunilla

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja man får passa sig för frosten.
Så härliga bilder du bjuder på.
Jag röstar för att inte måla stolarna som är så snygga som dom är.
Kramar:)

Anonym sa...

Här har vi också haft frost, så det gäller att komma ihåg att ta in blommorna.
Jättefina stolar, jag tycker inte att du skall måla dem.
Ha det bra!
Birgitta

Cornelia sa...

Man blir alltid lika lycklig när man ser dina bilder :D Här har det exploderat med blommor o grönt den senaste veckan! Med 17-20 grader varmt på dagarna växer det så det knakar. Vi har tom köp o satt ut tomatplantor i växthuset.

Nilla sa...

Vad roligt att du ska vara med i bilagan. Hoppas den följer med ST oxå, jag tror bestämt det.

Ha de bäst !!
Nilla

rustik charm sa...

Hej Hanna.
Vilka fina bilder du visar:)Tycker pinnstolarna var riktigt fina som dom var så inte måla, än iallafall:)

Ha en fin dag.
Kram Kristina

Erika sa...

Hej!
Stolarna är helt underbara! Jag fastnade direkt för den grå patinan på dem i förra inlägget. Jag är själv galen i vitmålade möbler, men jag tycker absolut att de stolarna är så fina som de är och tycker inte att du ska måla dem.

Ha det bra i vårvädret!

Kram
Erika (som blivit trogen följare av din fina blogg)

fröken knopp sa...

MMm...Jag njuter av dina underbara bilder..!! Växtkraften är enorm hemma hos dig..:)

Varma Kramar Elin

Hemma hos Märtha sa...

Alltid lika fina bilder!! Så härligt med allt det gröna!! Tycker att stolarna i förra inlägget är jättefina som de är!
Kram
Anne-Lie

Liten Bod sa...

Fantastiskt fint i uterummet! Stolarna är bra som de är :) Kram,Tina

Lena sa...

Stolarna är jättefina som dom är tycker jag....
Fina bilder!

Kramiz Lena

Blåbärs och smultronstället sa...

Kanonfräscha bilder Hanna!
Vi har en härlig tid framför oss. Njut!!!
Kram Susanne