tisdag 24 juli 2012

Skafferiet so far


Nu är det inte långt kvar innan jag kan 'flytta in' i skafferiet! Det är i stort sett bara hyllorna kvar att göra.
Jag målar eftersom maken bygger, vilket teamwork va :))
Man börjar se slutresultatet, ett ansiktslyft för kök och matrum... både köksö och skafferi, vad jag har längtat. A dream come true, vad alla flickor drömmer om ...ja okej det var väl att ta i, hehe!

Dörren är på plats, en enkel dörr byggd av samma virke som väggarna. Till gångjärn använde vi gångjärnen som satt på de gamla köksluckorna när vi köpte huset... Återbruk - I like :)
Skafferi-skylten vann jag på en bloggtävling för ett par år sen, tror inte hon som gjort skylten bloggar längre? Hojta till ifall du gör det :)
Lampan som syns därinne är ikeas minsta foto, fyndad på loppis.

Väggarna blir inte isolerade, det blir alltså inte ett kallskafferi då vi redan har en matkällare


Har bestämt mig för att sätta i hönsnät i fönsterrutorna, till en början iallafall.

oj så suddigt! ..but you get the picture :)

en glimt in i skafferiet, genom fönstret.. där syns skafferidörren från insidan

...och utsikt inifrån skafferiet, genom matrum, altan, ut i trädgården, och pergolan.

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt säger jag bara!:)

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att få se en glimt att bygget, ett skafferi som jag också ska få såsmåningom. Allt tar sin tid har jag lärt mig;)

Kram Teres

bec sa...

it is so fresh and lovely view.
Bec x

Tinas bo sa...

Vad snyggt det kommer att bli/är! :)
Och vilken underbar utsikt från skafferiet!! :)

ha en fin vecka
Kram Tina

Gabriella sa...

Så fint det ser ut! Jag önskar mig också ett härligt skafferi en dag=)

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Gud, så mysigt det blir!!
Visst är det en dröm att få ett riktigt skafferi!

Ha det bäst!
Kram Annica

StrandviksVillan sa...

Fiiiiiint!!!
En likadan grå lampa har jag ovanför köksbänken, även min fyndad på loppis.

Anna sa...

Men såå härligt med ett skafferi! Det är en riktigt bra grej det!

Hamnade här av en slump och blev kvar en lång stund! Vilket otroligt fint hem ni har!
Återkommer gärna till din fina och inspirerande blogg!

Anette sa...

Hej!
Ha ha - kul att du äntligen fått ditt skafferi! Minns att du ville ha ett skafferi när du vann skylten av mig! Visst bloggar jag fortfarande, men inläggen tenderar till att bli lite sporadiska..;) Blir mest att titta på andras fina bloggar...
Ha det gott!
/Anette

Bettan sa...

Hej Hanna! :)
Vad roligt en till bybo!! :))
En helt underbar blogg dessutom!!! :)
Ljuvligt...här sätter jag mig en lång stund ser jag! ;)

Kram Bettan

Sallys hus sa...

Å så fint det blir!
Vad duktiga ni är!
Vi har samma arbetsfördelning här hemma... maken snickrar o jag målar...;)
Kram o ha en fin helg!
Katarina

Hanna sa...

så mycket fint det var här inne. Skafferiet kommer bli precis hur snyggt som helst.
Hanna

Madame Edith sa...

Vilken fin blogg du har!!

Måste kika igenom den, kommer säkert att hitta mycket inspiration :)


Kram/M

Agnetha sa...

Ååh vilket underbart skafferi!

Johanna sa...

Jisses vilket underbart skafferi! Det har ni minsann lyckats med! :) ha en bra dag! Kram Johanna