fredag 21 september 2012

lantlig köksö

Köpekakor var det här.. :P

Mera bilder från köksön! Jag passade på att fota medan det fortfarande var någorlunda städat och fint efter reportaget :)

Som jag säkert berättat så är det maken som byggt köksön.. efter mina instruktioner, önskemål och ritningar.
Skivan är gjord av rejäla väderbitna plankor som vi fick av grannen. Benen är gjorda av stolpar som vi hittade i boden i svärmors föräldrahem för läääänge sedan... de mellanlandade som en portal i lägenheten vi bodde i innan husköpet för 11 år sen... och nu tillslut har de fått bli ben till vår rustika köksö ..gillar saker med historia :) Det är bara hyllan under som vi använt nytt virke till.

trätråget daterat 1914 är ett loppisfynd



Ännu mera onyttigheter, haha!


Ha en fin fredag och en trevlig helg!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

7 kommentarer:

bakom berget sa...

Du har så fint så jag kan inte sluta titta. Underbart med saker som kan återanvändas så som virket i er köksö. Såå häftigt!

Ha en skön helg nu!

Kram Åsa.

Lycka är ~ Onnea on sa...

me like..bara så fin med de grova benen och lite sneda bräden till skiva. ett liknande matbord drömmer jag om..kanske nåndag så :)
ha ett skönt veckoslut!!

Tinas bo sa...

Vilken underbar köksö!!!
Supersnyggt!!

Du har det så jäkla snyggt i köket!! :))

Ha en härlig helg
Kram Tina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Helt underbar köksö !!! Det är så fint allting oavsett vad du visar...så duktig du är !!!

Tack för att jag fått tittat in...kram Anette !

Malin - Stjärnflocka sa...

Otroligt fint!!!
Så härligt med de grova brädorna mot det vita fina!
Kram

StrandviksVillan sa...

Skulle skriva tidigare att jag vill också ha så där fint och inbjudande på vår kökshalvö... men den är jämt full med datorer, post, tidningar, koppar... suck!
Fast jag har förstås skänken bredvid matplatsen att pynta på ;)

Gabriella sa...

Åh! Så underbart det ser ut!