måndag 3 september 2012

Vidjehortensia Annabelle


Om jag var tvungen att välja en favorit i min trädgård så skulle det nog vara denna hortensia, Hydrangea arborescens 'Annabelle'.
För sisådär sju-åtta år sedan planterade jag mina tre vidjehortensior vid foten av lyktstolpen, vid parkeringen. 
De får enorma vita blomklasar. Det är en buske, men blommorna blir större på årsskotten så jag klipper ner mina varje vår.
Just idag så ser den inte såhär pigg ut, det har regnat några dagar så blommorna har blivit tunga och många har brutits av. Tror faktiskt att jag ska prova mig på att göra en hortensiakrans... återkommer om jag lyckas :P




Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

5 kommentarer:

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Underbar hortensia!

Vilket fint repotage ni var med i, det ser hur bra ut som helst (och du också förresten!)
Ska ta mig tid att sätta mig och läsa det senare!

Hoppas du fått en fin start på veckan!
Kram Annica

Bettina Bäck sa...

Maffigt! Förstår att det är en favvis.

Furulunden sa...

På bildene ser den vakker ut. Det hvite bugnende sammen med de grønne bladene, lekkert!

Sallys hus sa...

Hej hej!
Wooow vilka blommor!

Jag har också Vidjehortensior fast inte den där sorten...man ska alltså klippa ner dem på våren..TAck för tipset!
kram Katarina

alegni sa...

Jag köpte två sådana förra sommaren eftersom du rekommenderat blomman. Jag har inte behövt vara besviken!!
Kram
Ingela