måndag 17 mars 2014

tv inspelning



..för japansk tv.

För ett tag sedan fick jag en förfrågan att vara med i ett japanskt tv-program.... Det var Yoko Kuyama, som har varit med och gjort alla japanska tidningsreportage och böcker som jag varit med i, som tyckte att mitt hem kunde passa i programmet.
Så det ska vi ska vara med på, live via skype, hemifrån oss!

Programmet ska handla om hus/hem i Afrika, Österrike och Sverige. Ett program på 50 minuter.
Från början hade den japanska tv-redaktionen tänkt ha med Turning Torso i Malmö, Treehotel i Harads utanför Luleå, och så vårt hus i Sundsvall som representanter från Sverige....

Yoko var hem till oss för någon vecka sedan och testade skype, och hade husvisning för Tokyo-redaktionen härifrån. Före och efterbilder har de också fått se.
Och därefter beslutade de visst att strunta i Turning Torso, och Trädhotellet. Och istället bara visa vårat hus!
Helt sjukt faktiskt! Haha! Vet inte alls hur de tänker, men så verkar det bli det iallafall.

Så hela gårdagen fotades och filmades det härhemma.
Fröken Fotograf huserade bakom kameran, och jag och Yoko framför. Även min man och barnen, ja tillochmed två av mina bröder och den enes sambo fick vara med :)
Killarna intervjuades sittandes i bastun...!

Det som filmades igår kommer klippas ihop till runt 5 minuter..
Den 6'e April är själva live-sändningen. Programmet visas i Japan som sagt, huruvida det på någotvis går att se via nätet vet jag inte än... I'll keep you posted :)

Radiodebut gjorde jag också härom veckan, det också tack vare det japanska tv-programmet. Det hittar du HÄR. Kändes konstigt att höra sig själv på radio - kommer bli ytterst pinsamt att se tv-programmet sedan!


Ja, under gårdagen var jag som sagt framför kameran, inte bakom. Någon mobilbild hann jag med, maken tog några tappra mobilshots han med, tyvärr tappade vi skallen på den översta bilden.. Haha!

Hannas vardagsrum Kohud Kamin Grislampa Fårfäll

Vad hemskt att se sig själv på bild! Jag försökte göra som fotografen sa men... ja, fotogenisk är jag inte! :)
Bastun filmas, både med och utan folk... :)


Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

1 kommentar:

Marie maräng sa...

Men gud så roligt! Stort GRATTIS!
Inte dålig reklam minsann, så nu har ni ju satt Sundsvall ordentligt på kartan :)

Ha de så gott!
Kram Marie