onsdag 3 december 2014

rumsgran



Kunde inte hålla mig, det var bra pris på Ica ...jag blev med rumsgran!
Julens trendväxt no.1? Syns överallt, på insta, bloggar, tidningar medmera ...jag föll för 'grupptrycket'  haha!

Lättskötta ska de visst vara, men jag blev en aning orolig när jag läste om att de lätt får spinn - dom små kusarna gillar jag inte alls!
Så, hur gör ni med era rumsgranar? Ljust men inte direkt sol, inte torka ut, kalkfritt vatten, och ogillar torr luft..? Vet inte var jag ska placera den, här på altanen blir det för kallt såklart.. Bättre ljus att fota i dock :)



rumsgran julinspiration uterum jul adventsstake

rumsgran plåtlåda pinjekottar

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna


5 kommentarer:

angie sa...

danke für die wunderschönen bilder und inspirationen, liebe grüße von angie

Annika Christensen sa...

Hej
Vad fint du har det Hanna. Fast det har du väl alltid?
Jag gillar också rumsgran och de jag har nu är 3 år gamla. De börjar bli för stora liksom.
Ha det gott
Annika

Hemma på Sjuan sa...

Vackert med dessa rumsgranar. Här hemma finns det 2 och den ena är från förra året. Så fint hemma hos dig. Kram Suss

House and Garden by Bia sa...

Har inte sett den på Maxi, var där igår ;))....men men , jag ska dit igen nästa vecka....det är fint med rums granar, själv har jag köpt en sockertopps gran på Ikea...också fin;)...ha en fin helg!
Kram bia

Karla sa...

Jag har haft min rumsgran i snart 3 år längst in i vardagsrummet, den är torstig , men inte svår...inga spinn, har inte ens dränerings hål i betongkrukan, känner bara med fingrarna om den är torr , då vattnar jag ju. Men tyvärr så är det sant...när de börjar växa ,då är de inte lika fina längre.Tur att de växer långsamt! Ha en fin Tredje Advent,Karla.