onsdag 11 februari 2015

växthus



Några bloggbilder från förra sommaren.. är så glad för mitt nya växthus! Å vad jag längtar till sommar när jag tittar på bilderna :)

Det blev inte vintervärme där, inget orangeri, men vindruvan hoppas jag klarar sig ..den är ändå härdig för vårt klimat.
Annars är det bara 'möblerna' som står därinne och väntar på våren. Pelargonerna och avocadoplantan väntar i blomrummet i källaren. De fick lite omvårdnad i helgen, klippte ner de sista pelargonerna också.. i år klippte jag ner alla mina pelargoner. Annars brukar jag låta de största mårbackorna vara, de har blivit som klätterväxter / stora buskar ... men de är också snaggade nu, en nystart :)

min långa rangliga avocadoplanta, har blivit några år gammal nu. Står där i zinkhinken

min vindruva, ombäddad för vintern just nu.. håll tummarna att den vaknar till våren

växthus trädgård sommar aroniaträd kornell ivory halo
trädet framför växthuset är en uppstammad aronia, busken till höger en kornell, ivory halo

pelargoner i växthus

växthus kabeltrumma planteringsbord

växthus zinkkanna tomatplantor

vindruva kedja drivved
druvans klätterställning - en gammal kedja, drivved ...den klättrade långt upp i taket i somras

korgstol kabeltrumma pion växthus

även tomatplantorna fick hjälp av drivved...

rosa pion i kaffepanna enjoycandles växthus

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna


4 kommentarer:

angie sa...

loooove your pics!!! angie

Elin sa...

Åhhh, sommar... Gud vad längtan är stor nu. Tack för underbara bilder att drömma sig bort i!! Mvh Elin i Trollhättan

Lise-Lotte sa...

I wrote something on the other post of the greenhouse, thinking it was today's post. SO beautiful to see the sunshine and be inspired- thank you!

Lise-Lotte
partygreen.ca

Anonym sa...

Som en dröm...