fredag 20 juni 2014

pergolan i BoligDröm



Ute nu, i norska BoligDröm nr.6 / 2014 ...på omslaget också! Min pergola

Fotat av Anne-Chalotte Andersson, sommaren 2011. Som ni såg i förra inlägget så ser det lite annorlunda ut nu där under pergolan :)

Vad jag vet så finns inte denna tidning att köpa i Sverige..? Möjligtvis hos tobakshandlaren på storgatan här i S-vall, som har tidningar från världen över.. Men jag har turen att få ett blad skickat till mig ifrån redaktionen.. så den är på väg till mig nu. Tills dess fick jag dessa bilder att visa på reportaget :)




Ja detta hade vi inte i våra vildaste fantasier, då vi byggde pergolan för många herrans år sedan ...att den skulle bli så "fotogenique".. Skoj! Speciellt då den aldrig riktigt blev som vi tänkt, vi blev 'lurade' på brädgårn att köpa för klent virke - i vårat tycke... killen som hjälpte oss tyckte att det absolut inte skulle vara grövre stolpar än detta till en pergola. Så när/om vi bygger om den så blir det med grövre virke, ett tips till er som tänker bygga - tänk stort ;)




Nä det är ju midsommarafton! Inte sitta framför datorn... Vi firar hemma i år, första gången på många år. Ungarna brottas på studsmattan därute, ska ta med dom och plocka blommor ..innan någon börjar grina :)


Glad Midsommar! Hyvää Juhannusta!
Kram ♥♥♥ Hanna


5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Trevlig Midsommar!!!
Ha det gott!
Kram bia

PillePalle sa...

De er både fine, de nye og de førrige pergola :)
Flott med artikelen!
Fin helg til deg :)

Monkan sa...

Inte illa att komma med i tidningen, på omslaget och allt :) Pergolan ser verkligen jättemysig och jättefin ut. Jag ska gå till ”tidningsaffären” i eftermiddag, Press Stop som numera är omskyltat till Pressbyrå, men kanske inte finns på så många orter? Trodde de hade allt men nu när jag kollar webben så verkar de ha fyra... olika Bolig, men just Bolig Dröm verkar inte finnas i någon butik (men det ser ut som att den går att beställa hemskickad).

Marie maräng sa...

Åh... så fint det ser ut!

Vad kul att få vara med i ett reportage i en tidning från ett annat land! Det är stort! GRATTIS!

Önskar dig en fin fin helg och hoppas få att värmen kommer någon gång!

Kram Marie

Marie maräng sa...

Hoppas du har en riktigt skön sommar!
Kram Marie